~~KiSaH HaTi Aku & DiA~~

Daisypath Anniversary tickers

Daisypath Anniversary tickers

Daisypath Anniversary tickers

Jumaat, 31 Disember 2010

~~BerAkHiRnYa CuTi 2010~~

hari ni last day aku ada d rumah... hurmmmm... kejap lagi, jam 1tghri lebey aku akan bertolak ke airport KB... flight ke KL kui 3ptg... pas 2 dr KL ke Miri lak kui 7mlm... d jangka tiba d miri sekitar jam 9 lebey... cuti kali neh xde pape sgt... aktiviti aku mcm biasa berFB jer la kat umah.. sbb x tau nk p mana... x tau nk buat apa lg.. hihihi!!! nak kuar??? semua org bz ngn urusan masing2... hanya aku sorg je yg kelihatannya tdk bz... mlm neh sampai je d Miri check in  hotel dulu... beli2 barang rumah dan keperluan lain tuk stok sebulan lebey kot... lusa.. Ahad 1hb kitaorg (aku ngn guru2 senior yg lain) akan masuk dalam... mlm nyer da 1st miting..

sekolah lain da brape hari da miting.. skola aku jek yg cool... miting malam lak 2.. huhu!!! biasa la skola pedalaman mmg mcm ni... hihi!! hari tuh.. waktu 1st time dpt tau dapat skola pedalaman (P1) aku agak terkedu n x tau nk ckp pe... mcm x percaya... kenapa dlm ramai2 nama aku gak yg bertuah terpilih... mcm2 perasaan hadir dlm diri... takot.. excited.. nak nangis... nak ketawa... yg pasti aku mmg bluurrr!!! smua member2 tlg nangis tuk aku sbb aku x nangis... siyes.. aku mmg xde pape perasaan waktu 2... tp yer la.. suka atau tidak aku perlu gak hadapinya... perlu pergi ke sana... kerana itu tanggungjawab aku... SMK LONG LAMA... itu skola yg bakal aku jejaki... d sarawak tau sewaktu belajar lagi mmg lecturer selalu ckp lau LONG LONG 2... mmg skola pedalaman... n aku bertuah dapat menjejakkan kaki d salah satu long yg ada d Sarawak neh... :)

pertama kali nak masuk sana (Long Lama) punya la exciting... kena naik land rover.. bersama2 aku ada lg 3 org guru baru yg semuanya lelaki... maknanya hanya aku sorg perempuan... dlm perjalanan yg memakan masa dekat 4jam tuh mcm experessi muka yg d tunjukkan oleh budak2 neh... haha!! ada yg dr awal smpai akhir asyik menggelengkan kepala jek... ada yg diam seribu bahasa... ada yg tgk2 senyum.. tgk senyum... (senyum penuh makna) kikiki!!! aku lak yg mcm xde perasaan pape neh terasa boring ya  amat sbb budak2 neh semua diam tanpa suara... semuanya membisu... jadik aku  keluarkan hanset n amik gambar sekitar... hutan2.. jalan2 yg becak... lori2 yg keluar masuk... land rover yg x nampak rupa sbb d tutupi debu tanah merah... kami sndiri pon mcm naik kuda... terpelanting ke sana sini lam hilux 2... bila aku gelak2 jek dorg ckp aku x betul sbb bley gelak lg lam kdaan yg mcm 2... paling penting... dorg semua pelik sbb aku boley lak tertido lam hilux yg terhenjut2 mcm kuda tuh... hahaha!!! aku mengantuk gila seh... aku pon malas nk pk sgt gak...

sesampai je d skola.. kami d sambut oleh cikgu2 senior... bila tgk2... terasa ok gak skola 2... tp studentnya x tau g mcmn... huhu!! mmg lucu... (BERSAMBUNG PART SKOLA NEH D LAIN ENTRY....)

Utk tahun 2010 ni... lau mengikut apa yg telah d bincangkan sblom cuti skola ari 2... aku d jangka akan mengajar pendidikan moral tuk 2 kelas form5... ni mmg subjek opsyen aku... syukur sgt dpt.. selain 2 aku gak mengajar pendidikan sivik & kewarganegaraan tuk 2 kelas form5 gak(kelas yg sama) dan Bahasa Melayu tuk 2 kelas form1... paling x tahan aku kena jadik guru kelas tuk tingkatan 1... huhu!! bersedia tuk menghadapi situasi yg membuatkan aku xcukup masa tuk tenet lg (mungkin) sbb byk fail2 baru yg terpaksa aku bukak... byk dokumen2 yg terpaksa aku uruskan dan isi... byk buku2 yg terpaksa aku sediakan... huhuhu!!! apapun... smoga aku kuat tuk dapt menghadapinya dgn hati yg tenang & dada yg lapang... yeaahhh!!! InsyAllah!!!

I'M COMING SMK LONG LAMA... dgn semangat baru... dgn azam baru... Aminn!!! (=__^)/

Tiada ulasan:

Catat Ulasan