~~KiSaH HaTi Aku & DiA~~

Daisypath Anniversary tickers

Daisypath Anniversary tickers

Daisypath Anniversary tickers

Rabu, 22 Disember 2010

~~~ MiNaT & KeGiLaAn AkU Yg SaTu~~~

apa yg org bley kata ngn minatku yg 1 ini... bila d amat-amati n d selongkar balik album2 lama, gambar aku la yg paling byk... my momma ckp, aku mmg sejak dr baby pantang tgk kamera... mula la nk pose (walaupun smpai skang tetap pose mcm kayu jgak)... hihihi!!! tp x per la... kayu pon kayu la... janji hati aku sng... yer la kan, aku pn sedar yg aku pn bukan nyer jenis perempuan yg ayu & sopan, yg pandai bergaya... tp aku senang dgn siapa diri aku dulu, hari ini dan InsyAllah d masa hadapan juga...

 lau nk ckp pasal gambar2 aku... hurmmm... da x tau bape byk album da... n nasib baik skang da x pakai filem mcm yg kamera lama tuh... lau x... jenuh la aku nk mencuci nyer... sbb nyer pernah terjadi dalam 1 malam jek sampai 3 roll aku n geng2 aku snap... lam masa beberapa mngu jek sampai beratus keping gambar aku cuci... huhu!! mmg gila.. tp,bila tgk2 balik smua gambar2 tuh... aku gelak sorg2 sampai kuar air mata sbb windu ngn masa yg berlalu itu... windu ngn kenangan itu... windu ngn teman2 d waktu sesengal bersama itu... kerana itu, aku x rasa 1 kerugian bila aku gila bergambar...

mungkin bg sesetengah org, mrk merasakan benda2 mcm ni mcm ntah hapa2... membazir... buang masa... dan mcm2 lagi... sbb my momma sndiri pernah membebel ngn aku yg kata nyer buang duit tuk benda yg ntah hapa2... dulukan kamera digital itu mahal harga nyer... bila aku beli, mmg teruk kena bebel tambah plk time tuh aku masih study... tp sebab suka punya pasal, aku tahan telinga... sampai last2 habis org2 d sekelilingku terutama kwn2 n rumet (time tuh) terpaksa jadik kamerawomen n kameraman x bertauliah n x bergaji aku... sampai 1 peringkat, dorg tanpa perlu d suruh dh tau bila masa gambar aku patut d snap... hahaha!!! I LOVE U MY FRNZ... SGT MERINDUI MASA SENGAL ITU...

kemudian, kamera aku tuh rosak d sebabkan bapak sedara aku (ntah mcmn dia guna ntah) sedeyyy bukan main aku waktu tuh... x boley nk ckp... tpnk marah pon, masih da rasa hormat... dia bapak sedaraku... jadik aku diam je... pendam dalam hati... time tuh la aku set dalam fikiran & dalam hati yg 1 hari nanti aku mesti dapatkan kamera mcm yg fotographer2 2 pakai (DSLR)... itu impian aku... sblom dpt yg tuh... aku menggunakan kemudahan yg ada pd telefon plk... kan telefon ada kamera... jadik, aku beli telefon bukan sbb ia telefon... tp sebab kamera yg ada pd telefon tuh... yg neh lg senang nk bawak... kat mn2 pon ley d keluarkan n snapbila perlu... bila beli telefon, keutamaan d berikan kepada kelebihan pd bahagian kamera... [SENGAL].... koleksi gambar2 dah mencecah ribu2, puluh2 ribu tau dh smpai ratus ribu gamak nyer sbb CD pn dh bape keping dah... huhuhu!!! AKU GEMBIRA NGN HOBI N KEGILAANKU YG 1 INI...

bila berpeluang kenal ngn org2 yg terlibat lam bidang neh... lagi la aku makin menggila... keinginan tuk memiliki DSLR semakin kuat... teruja siot tgk gambar2 dorg... hurmmm... kagummmm!!! sbb bg aku org yg terlibat dlm bidang neh tentunyer org yg berseni... seni itu kan indah... n bukan smua org boley memiliki n berkeupayaan tuk menghasilkan sesuatu yg indah... ia perlukan imaginasi yg tinggi... kreativiti... pemikiran yg open n up to date... bukan hanya menciplak tau meniru keindahan yg org lain telah hasilkan... mmg smua org boley amik gambar... tp bukan smua org layak d angkat sbg fotographer... aku??? lagi la x layak... main hentam jek... huhuhu!!!

hari ini, aku belom lg memiliki DSLR... tp aku ingin memulakan langkah pertamaku dgn kamera yg aku rasa comfortable buat "buah cempedak d luar pagar, ambil galah tolong jolokkan, sy budak baru belajar, kalo salah tlg tunjukkan"... SONY NEX-3... tau... smua org mcm x puas hati bila aku beli yg tuh... tp aku ada sebab yg tersendiri... d sebabkan aku budak yg baru nk belajar... jd aku rasa, kamera tuh sesuai tuk aku bawa ke sana ke mari... sbb ia x la besar sgt... n x la berat sgt... dia punya function pn x la susah sgt tuk haku belajar (wlpun kdg2 aku pening jugak)... utk pengetahuan korg... yg neh pon aku malu nk bawak kesana kemari, apatah lagi kalo aku beli yg DSLR tuh... sbb aku tau aku ni kan budak baru nk belajar... jd agak2 la... nanti d katakan aku terlebih action plk... huhuhu [hati & fikiran aku yg -ve,ckp mcm tuh]... tp aku da berpuas hati buat masa neh...

joooommmmmmm... snap lagi... lagi... & lagi...

KEPADA SIFOO-SIFOO YG AMATUR,YG DIKTATOR ATAU APA2 LAH YG PRO... SILA BG TUNJUK AJAR KAT BUDAK YG BARU NK BELAJAR NI YER.... BUKAN APA2... HANYA SEKADAR TUK SUKA2 MENGISI MASA... MELENGKAPKAN HOBI & MINAT... Peaaaceee


Ini lah my SONY NEX-3... DSLR akan menyusul kemudian, bila mana aku merasakan yg diri aku sudah layak utk memiliki & menggalas nyer... InsyAllah!!!


Tiada ulasan:

Catat Ulasan