~~KiSaH HaTi Aku & DiA~~

Daisypath Anniversary tickers

Daisypath Anniversary tickers

Daisypath Anniversary tickers

Jumaat, 31 Disember 2010

~~SiApa KaMu Utk berKaTa BegiTu???~~

hurmmmm... esok da masuk tahun baru... tahun 2011... HAPY NEW YEAR!!!!
apa yg da berjaya aku capai sepanjang tahun 2010 neh??? Alhamdulillah... byk jugak kejayaan yg aku peroleh... namun masih byk jugak keinginan tau harapan yg x berjaya aku capai.... x per... InsyAllah akan mampu aku capai sedikit masa lagi... Aminn!!
d penghujung tahun 2010 ni byk perkara manis yg berlaku... tak kira tuk diri aku sendiri, keluarga serta sahabat handai... namun x lupa kepada bekas student aku... Tahniah sebab ramai yg dpt kejayaan  yg agak cemerlang dlm PMR... Alhamdulillah... adik aku juga telah selamat bertunang pada 3hb Disember 2010 dgn gadis pilihannya... cantik.. kelihatannya lebih matang berbanding aku... huhu!! tp InsyAllah boley kekal hingga ke jinjang pelamin.. yg d jangkakan pada 3hb Jun 2011 dan membawa hingga ke syurga... Aminn!!adik aku umurnya 24tahun... n bakal adik ipar aku lak 17tahun... (baru habis SPM).. hihihi!!! e2 la kan d katakan jodoh... antara cepat ngn lambat jer... mungkin jodoh dia awal... namun, semoga adik aku dpt membimbingnya ke jalan yg diredai Allah...
terbaru... kwn baik aku sewaktu belajar d USM Penang dulu pun da selamat bertunang pada 25hb Disember 2010 ari tuh... hurmmmm!! yg ni mmg da patut sgt pon sbb da lama sgt da bercinta... sejak zaman skola lagi.. d jangkakan akan kawen tahun hadapan gak.. cuma tarikh n bulan yg x tau bila... InsyAllah semoga kekal hingga ke jinjang pelamin...
bila mcm neh... aku pulak yg tersepit & terkepit... bukan kerana apa.. tp kerana penat nak melayan soklan2 yg kedengarannya semakin sensitip d telinga aku... dulu aku x rasa mcm ni... tp skang terasa lak... hadoiii!! sgt penat... namun, apa yg mampu aku pamerkan adalah senyuman... yer la.. sbb aku x tau nk ckp apa.. aku x boley nnk ckp bila jodoh aku sampai... bila aku akan kawen... sbb itu semua bukan ketentuan dari aku... bila mcm ni... mcm2 lak org duk ckp ttg aku... memilih ke aku??? hurmmm!!! ramai d kalangan org2 terdekat spt kwn2 dll yg ckp aku terlalu memilih... tp, kalau btl pon aku memilih... salah ker??? sbb bg aku soal nikah kawen ni bukan perkara main2... bukan mcm memilih ikan d pasar... bukan mcm nak membeli pakaian d kedai...
ntah lah... mungkin betul aku terlalu memilih... tp bukan memilih kerja nya apa... rupanya bagaimana... seberapa besar gajinya... atau apa2 lg.. melainkan aku mungkin agak terlalu memilih org yg betul2 boley memahami jiwa aku... org yg betul2 boley menarima aku apa adanya... org yg betul2 boleh berkongsi susah senang ngan aku... org yg boley membuatkan aku ketawa bila aku sedih... org yg boley membuatkan aku lupa kepada masalah pabila bermasalah... org yg boley sama2 berkongsi kegembiraan bersama aku... salah ker aku... andai aku terlalu memilih org yg sebegitu???
kengkadang aku terasa agak penat utk memikirkan ini semua... aku penat ngn segala tingkah laku manusia yg pernah hadir dlm hidup aku... apa hari ini sudah tdk ada lelaki yg boleh d percayai lagi??? hurmmm!!! agak malang andai ianya benar... kerana, sehebat manapun seorang wanita itu.. dia tdk dpt hidup tanpa lelaki... dan.. sehebat manapun lelaki itu... dia juga tdk dpt hidup tanpa kehadiran seorang wanita... lelaki & wanita sama2 memerlukan... untuk saling melengkapi kekurangan & kelebihan masing2... itu lumrah kehidupan... namun... setakat yg pernah hadir dlm hidup aku kebanyakannya jenis yg suka mengambil kesempatan... sedihkan??? errmmmm... itu hakikat kehidupan yg harus aku telan... walaupun pahit...
hari ini... bila kebanyakan teman2 rapat n adik aku suda melangkah setapak utk kehidupan berkeluarga... aku masih lagi seperti yg dulu... mencari & terus mencari... mencari dalam keadaan hati yg sebal... dlm keadaan hati yg penat... dlm keadaan hati yg kacau bilau... ya.. aku mengaku... kengkadang hati aku berasa sgt sunyi & sepi... kengkadang terasa cemburu ngn kwn2 yg ada kapel... yg bahagia ngn kehidupan dorg... ada teman tuk berkongsi masalah... da teman tuk bercerita tentang itu dan ini... ada teman tuk berborak berjam2 d telifon... namun aku tetap sendiri... melayan diri sendiri... melayan perasaan sendiri... melayan masalah sendiri... aku sunyi... hati aku sgt sunyi... namun aku tidak mampu utk melawan takdir... walaupun aku tahu... akulah yg mencipta takdir aku sendiri.. namun aku penat.. penat utk mengejar takdir hidup aku sendiri... penat utk mencari & memburu takdir aku sendiri... penat penat penat....
andai kamu mampu membaca isi hatiku di ketika ini... detik ini... kamu juga tentunya akan berasa penat... penat utk terus membaca isi hati aku... namun aku percaya... segala-galanya telah d rancang dgn baik oleh Allah swt utk aku... aku hanya mampu berdoa & berserah kepada-Nya... smoga hati & fikiran aku d lapangkan utk terus berfikir dgn baik... semoga hati aku sentiasa mendapat ketenangan... semoga aku sentiasa mendapat petunjuk dari-Nya... Aminn!!

Tiada ulasan:

Catat Ulasan