~~KiSaH HaTi Aku & DiA~~

Daisypath Anniversary tickers

Daisypath Anniversary tickers

Daisypath Anniversary tickers

Khamis, 23 Disember 2010

~~~ TaHuN BaRu MenJeLMa LaGi~~~

walau pon masih ada lg beberapa hari sblom masuk tahun baru 2011... aku nk pasang azam siap2 da... x salah kan??? hurmmmmm... apa azam kamooo??? mcmn ngn azam tahun lepas??? da lepas smua tau x lepas smua??? hihi... itu perkara biasa... yer la... aku paham... nak pasang azam mmg senang... tiap2 tahun asal masuk jer tahun baru, mesti nk pasang azam... S.E.N.A.N.G je kan pasang azam... tp, nak capai nyer.. mak aiihhhh sket punya susah... walaupun bila tgk2 balik azam yg tersenarai npk mcm senang jek.... mmg la senang... sng tuk menulis n senang tuk cakap... tp nak buat??? S.U.S.A.H.... hurmmmmm.... ada la 2 faktor2 yg menyebbakan ia nyer jd susah... hidup ni kan penuh ngn cabaran... penuh ngn liku2... penuh ngn simpan siur... penuh ngn kebetulan... penuh ngn keajaiban... penuh ngn dugaan... tak per... tak perrrr... lau ada lg azam yg x kesampaian tahun lepas tau tahun2 yg sudah... x salah lau kita bawak dia ke tahun yg seterus nya.... banyak lak aku membebel, merapik, merapu yg ntah hapa2....

okiesss... ni azam aku tahun depan... Insyallah tercapai... lau x smua... sebahagian pon da Alhamdulillah da... ada antara azam2 neh yg aku bawak sejak berkurun2 yg lalu... [masudnyer x tercapai la tuee eaa???]

1. InsyAllah tahun 2011 dan selama2 nyer, hingga akhir hayat aku... aku berazam utk meletakkan diri-Mu yg pertama dalam hidup & mati aku... smoga aku sentiasa mengigati-Mu... smoga aku sntiasa merindui-Mu... smoga aku sentiasa mengikuti ajaran Nabi Muhammad saw... semoga aku menjadikan Al-Quran dan Al-Hadis sebagai panduan lam menjalani hidupku... aku sgt jahil ttg byk perkara... smoga aku mendapat hidayah dari-Mu... InsyAllah!!!

2. InsyAllah tahun 2011 aku akan berusaha utk tdk lagi melawan cakap ma n abah aku... aku sedar yg aku anak yg degil... walaupun aku sorg pmpuan, tp ma n abah aku da mcm ada smua anak lelaki... malah yg pmpuan ni plk yg berlebey2 dr lelaki... huhuhu... "kakak mungkin x bley jadik ayu, comey n sopan... tp InsyAllah kakak akan jadik seorg anak yg baik... yg boley ma, abah n adik2 banggakan"... ^__^

3. InsyAllah tahun 2011 aku akan berusaha untuk menabung dan berjimat... hihi... sbb aku sedar yg aku ni pantang npk barang... smua nak angkut... huhu!!!

4. Insyallah aku akan mengubah perangai iaitu membuang segala macam perangai2 buruk aku yg sekian lama sebati dalam diri... seperti???? [perlu g tau ker????] hurmmmm... suka membebel, merapik, merapu yg ntah hapa2... malas (terutama bab masak-memasak, ekonomi rumah tangga dll)...

5. InsyAllah tahun 2011 aku berazam tuk mencari teman istimewa yg benar2 sesuai... hik3x!!! x mau da... aku da penat... walaupun selama ni aku x pernah mengambil mudah n x pernah ada rasa nk main2 ngn perkara yg 1 neh... tp semacam ada jek yg x kena bila aku kapel... mungkin bukan jodoh aku kan??? aku terima dgn hati yg terbuka... Allah swt itu sebijak2 perancang... Dia tahu mn yg terbaik & sesuai buat aku... InsyAllah... Aminn!! ^__^ [blushing]

6. InsyAllah tahun 2011 aku berazam tuk mengumpul wang tuk kawen... ekeke!!! walaupun sedang searching... preparation pon perlu gak... walaupun aku pmpuan, n org selalu ckp y pempuan x perlu risau pasal duit... tp aku nk risau gak... aku kalo bley smua nk pakai duit aku sndiri... kalo x bley smua pon separuh mesti pakai duit aku... aku kan ank sulung(pertama), x mau nyusahkan my momma n my abah... huhu!!! I love u momma n abah... rezeki, ajal maut n jodoh d tgn Allah... aku x tau bila aku kawen... tp aku nk prepare awal2... baru x poning kan??? hihi!!!

7. InsyAllah tahun 2011 aku akan berusaha tuk sentiasa ceria selalu & hilangkan semua masalah... d mana2, pada bila2 masa pon masalah ibarat bayang2 kpd manusia... aku, kamoo, kau, hang, lu, atau sape2 jer mmg x dpt lari dr masalah... namun, InsyAllah smoga azam yg ni dapat aku n kamoo capai...

8. InsyAllah tahun 2011 aku akan berusaha tuk mengubah penampilan diri agar tampak lebih matang dan bergaya... errkkk!!! x matang kah aku??? yerrrrr... aku rasa diriku masih lg d zaman2 kanak2 riang ria ribena... haha!!! [perangai ok???] BERGAYA??? x bergayakah aku??? hurmmmm... lau da perangai mcm kanak2 ribena, gaya pon mesti mcm kanak2 ribena jugak hapa... huhu... n smoga aku menjadi lebey matang...

9. InsyAllah tahun 2011 yg akan aku anggap sebagai tahun permulaan utk aku menjadi seorang pendidik... aku tahu, tugas & tanggungjawab aku amat berat utk d pikul... mendidik bukan sesuatu yg mudah... aku sedar itu... InsyAllah... aku akan berusaha utk memberikan yg terbaik utk pelajar2 aku... masih byk perkara yg aku perlu belajar... masih  terlalu byk tunjuk ajar yg aku perlukan... masih banyak bimbingan yg aku harapkan... smoga pengetahuan yg terbatas yg aku ada dpt aku kongsi bersama pelajar2 aku... [aku juga budak baru belajar ok??? aku bukan siapa2...]

P/S: x kisah la org nk cakap apa... ini azam aku... kalo kamoo x nak pasang azam tau da fedup tuk pasang azam [sebab x penah capai pon]... suka hati kamoo... jgn bising2 d sini... aku senarai kan nyer tuk memotivasikan diri aku sndiri jek... kalo kamoo terasa termotivasi jugak, pasang la jugak... hihi!!!

Tiada ulasan:

Catat Ulasan