~~KiSaH HaTi Aku & DiA~~

Daisypath Anniversary tickers

Daisypath Anniversary tickers

Daisypath Anniversary tickers

Ahad, 25 September 2011

~~TeRiMa KaSiH CiNtA~~

sukar... namun, berterima kasih..

suka atau tidak hakikat akan tetap kekal sbg hakikat... siapa aku utk menentang segala takdir yg telah d tentukan oleh-Nya... walau sesukar mn ia.. walau sepahit mn pun ia... aku harus menelannya & menghadapinya... aku insan yg tabah.. ya!! sgt tabah utk menghadapi segalanya... Allah itu Maha Adil dan Maha Mengetahui akan sesuatu...

kesibukanku dengan segala kerja2 d skola yg sepertinya tdk ada penghujung... yg memerlukan aku bersengkang mata siang dan malam, pagi dan petang... yg selalu menganggu tidur dan mimpiku merupakan suatu anugerah dr Allah... kerana dgn begitu, aku tdk mempunyai ruang waktu utk memikirkan ttg masalah yg menimpa... membuatkan aku lupa akan segala masalah yg aku hadapi... Terima Kasih Ya Allah!!

sebetulnya... terlalu byk persoalan yg perlu ko jawab, yg perlu ko terangkan, yg perlu aku tanyakan, yg perlu aku dengari dr bibir ko... persoalan ttg keputusan mu itu.. aku menghormati segala keputusan mu.. aku mampu menerima segala keputusan mu dgn hati yg terbuka... namun, aku masih memerlukan jawapan yg tepat ttg mengapa keputusan mu begitu? terlalu banyak andaian yg bermain d benakku tika ini... namun, segalanya seakan tergantung... tanpa aku mengetahui akan sebab punca mengapa keputusan itu harus ko utarakan... aku mungkin telah sgt mengenali siapa kamo... atau mungkin aku blom mengenali mu sedalamnya... justeru itu, aku takot utk terus berandaian yg bukan2 ttg dirimu...

mungkinkah kamo berasa rendah diri?
mungkinkah kamo berasa tidak setaraf dgnku?
mungkinkah masalahmu itu masih blom settle?
mungkinkah kamo malu ngn aku?
mungkinkah kamu merasakan tidak layak ngn aku?
mungkinkah...
mungkinkah...
mungkinkah...

andai ya!!
telah ku katakan sblom ini... telah ku pohon sblom ni... terimalah aku sebagaimana adanya aku... kerana.. aku menerima kehadiranmu hari ini sebagaimana adanya kamoo hari ini, bukan semalam... aku ingin menikmati susah bersamamu... aku ingin berkongsi kesusahan itu bersamamu... aku ingin sama2 mencari jalan penyelesaian kpd masalah itu bersamamu... kerana aku percaya... kesusahan & kesulitan mampu membuatkan kita lebih mengenali siapa kita. siapa aku & siapa kamo...

Tiada ulasan:

Catat Ulasan