~~KiSaH HaTi Aku & DiA~~

Daisypath Anniversary tickers

Daisypath Anniversary tickers

Daisypath Anniversary tickers

Sabtu, 3 September 2011

~~SuaSaNa BerBeZa~~

raya kali neh sgt berbeza... bosan yg teramat.. hurmmm... tahun neh aku lebey byk terperap dlm umah jek... aku sndiri x tau nk p mn... kengkawan kebanyakannya telah mempunyai hal masing-masing... bg yg da kawen.. maka mereka akan beraya ngn family2... yg da tunang plk.. raya ngn tunang... yg bercouple pon beraya ngn pasangan masing2... me?? masih tetap sama mcm dulu n yg berubah pon.. me da x de tempat yg nk d tuju, yg nk p jenjalan, yg nk p bergelak ketawa.. boringnya lah hidup neh lau mcm ni selalu... bley mati kutu aku.. [walaupun kutu dh xde atas kepala] hihi!!

raya pertama:
seperti biasa... dh mmg tradisi bg keluarga aku [terutama bg yg blom kawen] mesti ikot my momma n my babah tuk p menziarah d rumah sedara mara blah abah ngn jugak blah ma.. hurmmmm... yg neh x berubah.. tp yg berubah bila aku penat nk melayan soklan2 cepu perak "bila nk kawen neh".. haiihhh!! xde soklan lain ke nk tanya... lau ikotkan hati aku.. nk je aku menjawab.. "lau bley nk kawen skang.. n tlg jgn byk ckp" huhuhu!!!

raya kedua:
hari neh dia da jnji ngn aku nk bwk aku p jumpa family dia... hiiiiiii!!! mcm2 rasa ada... tp rasa yg paling x best biala dia kacau mood baik aku pg tuh.. janji nk mai amik aku pg.. punya la aku tngu.. siap bangun awal2 pg lg semata2 nk masak tuk dia... alih2.. bley plk dia tdo n ptg baru dtg amik aku... habis rosak pln aku nk p jenjalan umah member2 yg lain... lau ikotkan hati aku.. nk je aku batalkan sesi berkunjung ke umah dia.. sbb aku malas nk ckp ngn dia.. [yg neh 1 perangai dia yg aku x suka... suka amik mudah sesuatu benda] menyampah betoi... bila dtg umah aku pon.. aku buat muka 20sen jek.. tue pon da kira mahal da tuh... tp bila p umah dia.. sib baik mood aku mampu d baik pulih.. jadik segalanya ok d muka aku.. hihi!! wan n abah dia ok.. adik2 dia pon ok je..  Alhamdulillah [hope berkekalan baik smpai bila2] InsyAllah!! kiranya setakat hari tue.. aku boley masuk ngn family dia... balik.. aku bwk dia p umah mak sedara aku yg kebetulan membuat open house jugak... hihihi!!!

raya ketiga:
hari neh rumah aku da open house... fuuuhhh!! penat dr malam ke pg duk masak jek.. tp tahun neh, terasa ringan sket sebab ada geng memasak tambahan iaitu adik ipar aku Angah a.k.a Mek Ngoh.. tahun ni spt tahhun2 yg sudah.. semestinya tetamu yg d undang agak ramai [walaupun sedara mara jek].. penat sehhh mau melayan.. hurmmmm... apa yg berbeza open house kali neh bila family dia pon akan datang jugak... [tp bukan dtg dgn niat special tau... dtg jenjalan n berkenalan jek] hihi!! smlm waktu p umah dia.. aku x sempat jumpa ngn kak dia abb p umah mek mertuanya... n kali neh kakak dia sendiri jugak yg nak dtg... [nk tgk aku kononnya..] :) kakak dia pn ok la...
mlm after habis majlis kat umah aku [sib baik habis awai.. sbb slalunya majlis smpai ke mlm sbb ada lg tetamu yg dtg bertandang] aku kuar plk ngn dia sbb family dia especially kakak dia da tempah restoran tuk mkn2 1 family.. n aku jugak d masukkan dlm list family dia.. [as a Achik or Chik Nie] huhuhu!! waktu nk balik umah... mmg aku tdo jek lam keta.. sbb penat... [x peduli da kat dia yg duk bercakap sengsorang] whohaaaa!!!

raya keempat:
aku terperap jek kat umah... x tau nk p mn... ptg baru kuar p umah nenek aku.. 2 pon sbb terpaksa... haiiihhhh!! tp mcm biasa, biala da p sana.. aku mesti terlekat smpai mlm... lau ikotkan hati yg malas nk drive, mmahu je aku tdo kat situ terus... tp hujung2.. aku buat keputusan drive balik jugak... hurmmmmmm!!!

raya kelima:
terperap kat umah lg.... :P

raya tahun neh.. aku x p jenjalan umah kengkawan pon.... :(


Tiada ulasan:

Catat Ulasan