~~KiSaH HaTi Aku & DiA~~

Daisypath Anniversary tickers

Daisypath Anniversary tickers

Daisypath Anniversary tickers

Jumaat, 17 Jun 2011

~~ToLoNg JaDi LeLaKi UnTuK AkU~~

jadilah seorang lelaki untuk aku
lelaki yang tahu menjaga harga diri
tahu menjaga meruah diri
berkebolehan menjadi pemimpin
tegas membuat keputusan
berfikir sebelum bertindak
tahu akan hak sendiri
tahu akan tanggungjawab sendiri

tolong jangan...

menjadi lelaki yg lemah d mata aku
dan yg lain-lainnya
terlalu mengikut telunjuk perempuan
terlalu mendengar kata perempuan
takut untuk membuat keputusan
membiarkan diri dipermainkan
merelakan diri dipijak-pijak
menjadi seorang yang pengecut

berkasih sayang itu tidak salah
namun jangan terlalu melampaui batas
kamu nakhoda kapalku
kamu pemimpin keluargaku
kamu landasan lurus bengkok jalanku
kamu bapa kepada bakal putera puteriku
kamu guru kepada anak-anakku

justeru aku memohon kepadamu...
~~TOLONG JADI LELAKI UNTUK AKU~~




Tiada ulasan:

Catat Ulasan