~~KiSaH HaTi Aku & DiA~~

Daisypath Anniversary tickers

Daisypath Anniversary tickers

Daisypath Anniversary tickers

Rabu, 18 April 2012

~~SePeRti AbAh~~

aku... ingin jadi seperti abah...
amat bangga andai mampu menjadi seperti abah...
apa yg abah miliki hari ini...
adalah hasil usaha abah sendiri...
tanpa bantuan ayah...
tanpa bantuan mak...
tanpa bantuan sesiapa...
melainkan usaha dan penat lelah abah sendiri...
abah sering sebut...
"abah sekolah atap sahaja"
"abah x pandai pun"
"abah tak memiliki apa-apa"
melainkan tulang empat kerat...
namun...
aku tetap bangga dengan abah...
abah mampu buktikan pada semua...
dia mampu memiliki segalanya...
hari ini...
segala apa yg abah miliki...
tiada siapa mampu mempertikaikan...
dari hanya bermotosikal buruk...
kepada kereta yg agak mewah...
dari hanya bekerja sebagai kuli...
kepada menjadi pemilik sebuah perniagaan...
dari hanya mendiami rumah buruk...
kepada rumah beratus ribu K...
patut sekali utk abah berbangga...
dengan perubahan yg mampu dimiliki...
namun...
abah tetap abah...
masih terus berusaha...
memberikan yg terbaik untuk anak2...
masih hidup seperti dulu-dulu...
tanpa ada rasa bangga diri...
aku ingin menjadi seperti abah...

***
abah... ma...
jgn memanjai anak perempuanmu ini...
tolong berikan peluang...
untuk aku menjadi sepertimu...
berusaha sendiri...
meraih apa yg diingini...
aku tdk suka cakap2 belakang...
aku tdk suka berprasangka buruk...
aku tdk suka rasa dengki khianat itu wujud...
aku tdk suka.....
aku tahu niatmu ingin membantu...
kerana aku tahu segala usaha penat lelahmu untuk aku jua...
namun aku takut...
ada manusia yg tdk faham
duduk perkara yg sebenarnya...
kekeliruan akan wujud...
persengketaan akan tercetus...
aku ingin menjadi seperti abah...


Tiada ulasan:

Catat Ulasan