~~KiSaH HaTi Aku & DiA~~

Daisypath Anniversary tickers

Daisypath Anniversary tickers

Daisypath Anniversary tickers

Isnin, 5 Disember 2011

~~Ohh, DaGiNg BuRgEr~~

hari ni aku mampu menyempurnakan puasa sunat sempena 9Muharram... Alhamdulillah!!!
thanks tuk my momma jugak yg bersusah payah p mencarik nasi kerabu tuk aku yg menggatai minta nk berbuka ngn nasi kerabu... hihihi!! LOVE U MOM...

bila dh berbuka puasa... maknanya aku makan mlm agak awai la... sbb Maghrib kat sini (kelantan) beberapa minit sblom jam 7mlm... selalunya aku makan mlm kui 9 mlm...
jadiknya... tetiba perot terasa lapar plk pd jam 10mlm... adik aku yg bongsu (Aisa) plk asyik duk merenget mengada kat my mom yg kononnya dia lapar jugak... jadik last2 aku decided tuk buat spaggheti.. cheeewaaahhh!!! bila g tau adik aku tue... dia x tau apa itu spaggheti... namun muka dia menunjukkan tanda2 excited n berminat teruja nak makan...
jadik aku memulakan operasi memasak d dapur secara solo... aku keluarkan smua bahan2 yg perlu dr peti ais dan letakkan kat atas meja... tup2 adik aku tue masuk dapur... [dia ni mmg suka menyebok bila org masak... tambah2 bila menunya adalah benda yg dia x tau apa] jadik... dalam duk menyebok tue... dia ternampak la hotdog dan jugak daging kisar... dia bertanya "ni nk buat gapo? masuk jugok ko dale mee kakak tue?" aku menjawab "yer la". dia diam... dlm perjalanan nk blah tue dia ckp " adik xsea make daging ore puteh buat.. dia mesin lembu idup2"... aku terdiam sambil tgk dia geram....
last2... sampai ke sudah n sampai habis spaggheti tue dia x makan... berkali2 dia p tgk je lam kuali sambil buat " bweeeeaakkk!!! bweeaaakkkk!! bweeeaaakkkk!!!". hayyaaaaa!!! rasa nk tibai jek adik senget aku tue...

sebenarnya...
adek aku tue jadik mcm tue sbb hari tue c adek aku yg sorang lg [abng kpdnya.. Syafik] telah menunjukkan 1 video melalu hp nyer ttg mcmn daging burger d buat... haiwan tue d lempar mcm tue je idup2 lam mesin pengisar... last2 yg kuar daging hancur n berbentuk mcm daging burger...
jadik... mulai hari tue... asal npk je iklan ttg Mc'D tau yg sewaktu dgnnya... dia mesti akan buat " bweeeeaakkk!!! bweeaaakkkk!! bweeeaaakkkk!!!".
hahahaha..... lucu betoi adek senget aku neh....
sayang ko lebey la dik... aheekkkkk!!!!

****

Tiada ulasan:

Catat Ulasan