~~KiSaH HaTi Aku & DiA~~

Daisypath Anniversary tickers

Daisypath Anniversary tickers

Daisypath Anniversary tickers

Jumaat, 4 Mac 2011

~~Bukan Aku Tiada Rasa Syukur~~

tidak bersyukurkah aku?
dgn apa yg aku ada hari ini...
dgn apa yg aku mampu kecapi hari ini...
errrmmm..
mungkinkah
d sebabkan oleh tekanan tau rasa serabut yg melampau...
aku seolah2 terasa
yang aku telah tersilap memilih...
tersilap terjerumus...
tersalah anggap....
aku tau...
ia suatu tugas yg mulia...
sgt mulia d mata masyarakat...
dan tentunya teramat mulia d pandangan mata Allah swt...
aku percaya Allah swt adalah perancang yg terulung
perancang yg tahu
apa yg terbaik utk hamba seperti aku...
namun...
kenapa hari ini aku seringkali mengeluh...
mengeluh ttg rezeki yg telah d kurniakan...
aku seringkali merasakan
aku telah tersilap memilih takdir...
kenapa hati ini wujud rasa tdk bersyukur?
aku mencuba tuk tetap bertahan...
mencuba tuk mencintai ruang rezeki ini...
mencuba tuk sentiasa tersenyum
dan berlapang dada...
mencuba tuk sentiasa bersabar...
namun...
ruang muka ini sentiasa senja mendung...
ruang hati ini sentiasa merapik mengeluh...
aku berdosa Ya Allah...
sgt berdosa kpd-MU...
kerana
rasa syukur yg harus terbit d hati
sering saja d selubungi
ruang hitam yang kelam dan berjelaga
aku tewas dgn dugaan & ujian ini?
tlg tunjukkan jalan utk aku...
tlg bukakan hati aku...
utk tetap mencintai ruang rezeki ini...
utk tetap bersabar menghadapi liku2 antara ruang rezeki ini...
utk tetap tersenyum dlm sebarang keadaan...
aku percaya...
dugaan & ujian ini sememangnya
layak & mampu utk aku pikul...
mampu utk aku hadapi...
kerana...
KAU lebih mengenali siapa aku
waima diri aku sendiri...
tlg bukakan hati aku...
tlg permudahkan jalan utk aku...

~~AKU BERSYUKUR YA ALLAH~~

___ .......____







Tiada ulasan:

Catat Ulasan