~~KiSaH HaTi Aku & DiA~~

Daisypath Anniversary tickers

Daisypath Anniversary tickers

Daisypath Anniversary tickers

Ahad, 5 Februari 2012

~~TiDuR YaNg TeRgAnGgu~~

Ya Allah Ya Tuhanku...
sangat-sangat ingin memohon ampun dari-Mu...
hamba-Mu ini merintih lagi untuk kesekian kalinya...
tolong berikan petunjuk atas segala masalah ini Ya Allah...
hamba-Mu ini sangat buntu lemah
apa lagi yang harus aku fikirkan?
apalagi yang sewajarnya aku lakukan?
tidurku terganggu..
hatiku sungguh sangat tidak tenang..
tolong berikan aku jalan Ya Allah...

kenapa hati & perasaan ini begitu degil angkuh
untuk terus tidak dapat menerima dugaan ini?
walau dipujuk rayu agar redha dengan ketentuanmu...
namun aku sungguh tidak kuat..
apakah hikmah di sebaliknya ini?
mengapa begitu kuat hebat tamparan ini?
mengapa ia tiba disaat kebahagian itu bakal aku rasai?
mengapa sekarang?
mengapa tidak 3 4 bulan yang lalu?
sesungguhnya aku hamba yang berdosa kepada-Mu..
senantiasa saja merintih pilu atas kasih sayang yang Kamu kurniakan..

sungguh aku tidak mampu untuk melelapkan mata
walau dipaksa pejam berkali-kali
badan menggigil sejuk - panas
mungkinkah aku demam?
hati masih degil untuk tetap tidak tenang
walau dibasuh dengan surah-surah terindah dari-Mu...
sungguh aku hamba yang lemah

tolong berikan aku jalan
agar segalanya kembali seperti sedia kala
agar kebahagian yang aku dambakan itu dapat aku kecapi...
hanya kepada-Mu aku meminta
hanya kepada-Mu aku menyerahkan segalanya...

Amin... Ya Rabbal Alamin...




Tiada ulasan:

Catat Ulasan