~~KiSaH HaTi Aku & DiA~~

Daisypath Anniversary tickers

Daisypath Anniversary tickers

Daisypath Anniversary tickers

Selasa, 14 Mei 2013

~~WaNiTa ItU IsTiMeWa~~

P/S: hasil penyelongkaranku di  rumah lama yg tlh bersawang (TAGGED) (Dec 8 2010)

dan di selongkar lagi utk kedua kalinya pada hari ini melalui FB... 

 Allah berfirman: bermaksud

"Ketika Aku menciptakan 
seorang wanita, ia diharuskan untuk 
menjadi seorang yang istimewa.
Aku membuat bahunya cukup kuat
untuk menopang dunia;
namun, harus cukup lembut
untuk memberikan kenyamanan "  

"Aku memberikannya kekuatan dari dalam
untuk mampu melahirkan anak
dan menerima penolakan 
yang seringkali datang dari anak-anaknya "

"Aku memberinya kekerasan
untuk membuatnya tetap tegar
ketika orang-orang lain menyerah,
dan mengasuh keluarganya dengan penderitaan 
dan kelelahan tanpa mengeluh "

"Aku memberinya kepekaan
untuk mencintai anak-anaknya
dalam setiap keadaan,
bahkan ketika anaknya  
bersikap sangat menyakiti hatinya "

"Aku memberinya kekuatan 
untuk mendukung suaminya
dalam kegagalannya dan
melengkapi dengan tulang rusuk suaminya
untuk melindungi hatinya "

"Aku memberinya kebijaksanaan
 untuk mengetahui bahwa
seorang suami yang baik
takkan pernah menyakiti isterinya,
tetapi kadang menguji kekuatannya
dan ketetapan hatinya
untuk berada disisi suaminya tanpa ragu"  

"Dan akhirnya,
Aku memberinya air mata untuk dititiskan
dan ini adalah khusus miliknya
untuk digunakan
bila pun ia perlukan."

"Kau tahu; kecantikan seorang wanita bukanlah dari pakaian yang dikenakannya, susuk yang ia tampilkan, atau bagaimana ia menyisir rambutnya."

"Kecantikan seorang wanita harus dilihat dari matanya, kerana itulah pintu hatinya.. Tempat dimana cinta itu ada....

Ingat akan kecantikan wanita yang azali.. bukan pada kecantikan luaran semata-mata. Selamilah hati wanita mu.. dan ingat lah...


Setiap Wanita itu Cantik..

 P/S: SEMOGA KITA MAMPU MENJADI SORG WANITA YG KUAT,TABAH & MAMPU MENGHADAPI SEGALANYER DGN HATI YG TENANG.... YAKINLAH YG KITA AKAN SENTIASA KELIHATAN CANTIK D HADAPAN-NYA... DALAMAN & LUARAN... ^__^

ME PUN DH JADIK WANITA SEKARANG... ~~~WAAWEEEETTTT!!!! ~~~
[mcm x percaya plk.... perasan lebey diri ini masih remaja 20 tahun... ahaaaaa!!!]

Tiada ulasan:

Catat Ulasan